Plecak UBIC 30 LD burgundy
449,99  599,99  cena obniżona: promocja cenowa na produkt
Ilość
Produkt: Dostępny
wysyłka DO 24 GODZIN
Podziel się:
Zakup na raty
Ocena: 0 na 5 (opinii: 0) DODAJ OPINIĘ
Zapytaj o produkt
Here's the perfect women's backpack for all uses – trekking, hiking, snowshoeing, and more. With the UBIC 30 LD, MILLET aimed to optimize foam quality, and focused on load balancing. During its development, the pack was tested by the female mountain leaders of the Chamonix Guides Company. Just as technical as the men's version, this model has a shorter back and shoulder straps tailored to the female form. Its innovative features allow both summer and winter use, and this Ubic offers tremendous alpine versatility. The innovative Variloop™™ system lets you fasten snowshoes on the side – but also skis, poles or ice axe. Popular for its: - well-padded, super-wraparound hip belt with 3D mesh covering - pack-bottom compartment - excellent load adjustment and modern, adventure-driven style - female ergonomics and streamlined mountain shape
Properties:
  • carrying comfort
     
  • functionality
     
  • rigidity
     
  • ventilight
     
  • versatility
     
Technical informations
  • Foam Lighter back
    Foam Lighter back

    Delivering the comfort your need in your alpine adventures. Thermomolded high density foam back structure, with a comfortable and breathable stretch 3D mesh shell and X-shaped fiber glass frame. Continuous Construction ergonomic shoulder straps and wraparound hip belt. 4-size adjustment system for high-capacity packs.

  • Lady Specific
    Lady Specific

    A "lady" specific back is designed to fit the female anatomy: shorter back length, shoulders and chest shapes and hip width have been tailored.

  • Rain Cover
    Rain Cover

    Built-in rain cover. In case of rainfall, it is quickly installed and attached over your bag so you can't lose it! 100% waterproof.

  • Variloop System
    Variloop System

    Size adjustment system at back panel using straps. Compatible with carrying year-round alpine and camping gear: skis, ice axes, poles, snowshoes, tent, sleeping pad...

SPECIFICATIONS

  • Streamlined mountain body. Female ergonomics. Two-buckle lid, storm collar, compression strap
  • Zipped pack-base compartment
  • Zipped front stretch pocket / Side stretch pocket / Zipped, gusseted side pocket / 2 zipped pockets
  • Variloop System™ compatible with carrying all alpine and base-camp equipment / External gear holders / Pack base straps
  • Hydration compatible / Rain cover
  • Padded shoulder straps, load adjuster straps, sternum strap, hand rest straps. Padded hip belt with zipped pockets

DIMENSIONS

  • Volume : 30L
  • Backlength : 40 cm

FABRICS

  • Fabrics: N/210D HONEYCOMB 3LINE // DWR // 100% POLYAMIDE
  • N/420D(SD) HD OXFORD // DWR // 100% POLYAMIDE
  • P/1200D // DWR // 100% POLYESTER
  • N/140D 2 WAY SPAN TWILL(KELAS) // DWR // 80% POLYAMIDE 20% ELASTANE

WEIGHT

  • 1130 gr

Activities

  • Hiking

Millet to dzisiaj jeden z najpopularniejszych francuskich producentów odzieży i sprzętu outdoorowego. Początki jej działalności datowane są na rok 1921. Marc Millet ze swą żoną rozpoczęli rodzinną produkcję płóciennych toreb na zakupy, zupełnie nie podejrzewając, jak ważnych odkryć dla alpinizmu dokonają niebawem. Rewolucja nadeszła w 1934r., kiedy jako pierwsi stworzyli prototyp plecaka ze stelażem. Używali go podczas wojny żołnierze francuskiego ruchu oporu, a po zakończeniu walk, w 1945r., wraz z młodym alpinistą, Louisem Lachenal, już synowie Marca Milleta, rozpoczęli prace nad możliwością zastosowania tego produktu w turystyce wysokogórskiej. Tak powstał model „Annapurna 50”, z którym zarówno Lachenal jak i jego partner, Maurice Herzog, w 1950r. jako pierwsi w historii zdobyli ośmiotysięcznik – Annapurnę. Od tego momentu marka Millet stała się rozpoznawalna na całym świecie i wkroczyła w etap bardzo dynamicznego rozwoju, wprowadzając na rynek wiele nowości, m.in. wielowarstwowe buty ekspedycyjne „Everest”, czy plecaki „Sherpa 50”, szyte już nie z bawełny, a z lekkiego i wodoodpornego nylonu. Ciągła dbałość o jakość, wprowadzanie nowych produktów i nowinek technologicznych, a także stała współpraca z wybitnymi ludźmi gór, jak Reinhold Meissner, doprowadziła firmę na sam szczyt popularności. W roku 1995 marka stała się częścią grupy Lafuma, ówczesnego lidera wśród francuskich producentów plecaków.

Dziś, oprócz swych legendarnych produktów, Millet oferuje również odzież outdoorową, akcesoria, a także od niedawna liny i buty wspinaczkowe najwyższej jakości, co potwierdzają przyznane firmie prestiżowe nagrody.

Opinie klientów zobacz: wszystkie opinie

Twoja opinia może być pierwsza.

Pokazuje 0-0 z 0 opinii
Uwaga!
* pola wymagane Dodaj opinię
podobne produkty